Wednesday, November 18, 2009

umi sayang ayah..

Ya Allah Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu diArash Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku dititianMu Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya Tetapi Ya Allah Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang Kau tunjukkanlan aku jalan yg terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbetulkan keadaanya Sekiranya suami ku menyintai kesesatan Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena Ya Allah Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu Sekiranya aku engkar dan derhaka Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu Ya Allah sesungguhnya Aku lemah tanpa petunjukMu Aku buta tanpa bimbinganMu Aku cacat tanpa hidayahMu Aku hina tanpa RahmatMu Ya Allah Kuatkan hati dan semangatku Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan Kerana aku pasrah dengan dugaanMu Kerana aku sedar hinanya aku Kerana aku insan lemah yg kerap keliru Kerana aku leka dengan keindahan duniamu Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu Ya Allah Ya Tuhanku... Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati Isteri yang dikasihi Isteri yang solehah Isteri yang sentiasa dihati Amin, amin Ya Rabbal Allamin.. JADIKANLAH DAKU SRIKANDI PENYEJUK DI MATA.. PENAWAR DI HATI.. DI DUNIA DAKULAH PENYERI DI SYURGA MENANTI DAKU BIDADARI......

1 comments:

ummu faqeh said...

yus..kami doakan yang TERBAIK untuk yus sekeluarga.tabahlah menghadapi asam garam kehidupan..isnya Allah ada ganjarannya dissi Allah..semoga bahagia dunia akhirat yer..kamu sentiasa doakan yus dan yie!

p/s:sedap dan kreatifnya bahasa dalam entri nih..yus tulis ker?..ada bakat jadi penulis nih..hehe, jgn marah!

buat permata hatiku

umi...
doakan anak2 umi, alya dan arissa menjadi anak yang solehah..
semoga anak2 umi menjadi anak yang berjaya dunia dan akhirat...
anak2 umi...sesungguhnya umi bersyukur mempunyai anak2 yang cantik, comel dan cerdik...amin...

ini adalah gambar umi dan alya tepi pool di Vistana...tgu ayah pegi solat...

Doakan kebahagiaan kami...


kakak menolak adik ngan push chair baby doll yang diberi nama tutu...adik plak amatlah gembiranya ditolak oleh kakak ni...jangan jatuh sudah yer kakak..

kami saling sayang menyanyangi...muahh adik kakak sayang adik!!

ni gambar nanny dan atok..sebelum nanny sakit..cian nanny...Ya Allah..hanya Kau dapat menyembuhkan mamaku ini...

Bicara tentang hati...

kami di kl

kami di kl
masa ni kat kl..p makn kat nandos ramai2 ngan family...mase ni sebelum mama sakit..

tgkla kakak tuh..ader saje yang boleh menggelikan hati..dan mencuit hati umi dan ayah..saja nak tarik perhatianla tuh...kakak..kakak...baca aper tuh..umi naka tgk ckit..

happy birthday kakak!!

kakak ooo kakak...

kakak...watper tu..anankkuk ini cbuk skali nak naik ambulans..katenye besh naik ambulans ni....tuh tgk...siap posing lagi...kakak..org naik ambulans sbb skt je tau..ni org tgh bwk nanny utk ke hospital..mase ni kat depan KMC untuk nanany wat ct scan...

adik oo adik..

ya allah...ampunilah dosaku dan ampunilah dosa umi dan ayahku dan kasihanilah mereka seperti mereka mengasihani aku dari kecil hingga ke besar...mudah-mudahan itulah doa anakku ini..amin..

asu plak yang cbuk ni

kakak naik elephant kt megamall...mula2 takut..pastu ok dah...besh umi naik 'jogek'...itulah yang anakku kater...

kakak ni manja sangatlah...tgk tuh dgn atok...merengek plak dia ekkk..kakak lagi manja dari adik..

Blog Archive